top of page

Dear Santa......before I explain, how much do you know already? ;-)

December is echt de maand die minder dagen lijkt te hebben en meer dingen te doen, maar daarnaast vind ik het ook altijd wel weer gezellig! Voorheen zag ik Kerst als iets verplichts maar sinds ik er anders naar ben gaan kijken, scheelt het stress en kijk ik er zelfs naar uit.

Ondanks dat het afgelopen jaar een bevlogen jaar is geweest, ben ik wel dankbaar voor wat ik allemaal heb mogen meemaken, bereiken, nieuwe ontmoetingen maar vooral veel heb mogen leren.

Het is ook een maand van nieuwe kansen en doelen stellen voor de meeste mensen, ikzelf denk dat je altijd je doelen en kansen kunt bedenken en vinden. Heel veel mensen eten/drinken/kopen heel veel in deze maand, wat ik deels wel snap, omdat er nu eenmaal zoveel feesten/vieringen zijn, maar is het ook echt nodig? Is het niet belangrijker om meer samen te zijn op een andere manier? Het anders gaan bekijken? Of kijken wat je kunt veranderen en verbeteren in je relaties, aan jezelf en je omgeving? Net als het eten met kerst...Ga je deze maand eerst helemaal los om dan vervolgens weer op rantsoen te gaan in januari? Is het niet veel fijner om het eten/drinken met mate te doen, dan heb je ook niet zo'n vol gevoel, ga je evengoed lekker wandelen of sporten als je daarvan houdt. En kun je in januari ook gewoon normaal doen.

Iedereen moet het natuurlijk zelf weten, ik oordeel niet, alleen zou je jezelf de vraag kunnen stellen, kan het ook anders of met mate en toch genieten? Ja natuurlijk...het is maar hoe je er naar wilt kijken...het is namelijk niet verplicht om veel of extra te moeten eten he?

Nog iets anders, afgelopen weekend liep ik op het strand en zag dat ze daar een soort van boodschappenkarretjes ( je weet wel die nylontassen op wieltjes voor senioren, ik kom niet op de naam..) hebben klaarstaan om op eigen initiatief het strand schoon te maken, met behulp van bermgrijpertjes. Je begrijpt wel, ik de kids vragen, maar nee hoor, geen zin. Nu was het ook niet echt heel makkelijk geweest om met een stuiterende hond (had de hond van mijn moeder meegenomen voor een uitje) en dan zo'n karretje rond te lopen en troep van een ander op te ruimen, maar ik denk wel dat het er zeker nog een keer van komt. Vond het een mooi initiatief van #restaurantwoest #beachcleaning #thumbsup

Het heeft mij in ieder geval weer doen motiveren om de kids weer wat extra te leren en vooral te motiveren!

Nu ben ik wel heel nieuwsgierig wat jouw ideeën en doelstellingen zijn voor het nieuwe jaar?

Verder wil ik iedereen een Merry Xmas and a happy forever toewensen...enne dit wens ik niet met mate!

;-)

Liefs, Ingeborg

Uitgelichte berichten
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page